tirsdag 11. september 2012

Boken på vent (15): Kjenn ditt hjarte falle

Hver Tirsdag kommer jeg til å poste et innlegg her på bloggen min hvor jeg skal skrive om en bok jeg har veldig lyst til å lese og som har vært  meningen å lese en stund. Dette er for det meste bøker som har blitt stående i bokhyllen  en god stund, men ikke nødvendigvis. Det kan være en bok som ble kjøpt for mange år siden eller kanskje i forrige uke. Du må gjerne være med om du har en bok på vent du også.
 Før jeg presenterer boken jeg har valgt ut  denne uken må jeg bare nevne at jeg og en  bokglad venninne var på bokmøte i går etter å ha blitt invitert av Ingrid på Vigmostad & Bjørke. Det var aller første gangen jeg var på et slikt arrangement og det var kjempemoro og inspirerende. Fikk møte flere forfattere, blant annet Lise Myhre som har skrevet humorstripeserien  NEMI

(Foto lånt fra dagbladet)

og Monika Norland Yndestad som har skrevet " Jentene fra Balletten"


(Foto lånt av BT.no)

Det var veldig kjekt å møte andre bokglade mennesker og vi fikk naturligvis en goodiebag fylt med bøker med oss hjem  og leselisten ble "pittelitt" lengre.

Men nå må jeg nesten ta fatt på det jeg skulle snakke om nå, nemlig ukens  bok på vent .

Boken Kjenn ditt hjarte falle - våre vakraste dikt er en diktsamling som er  veldig vakkert innbundet og som inneholder det beste av det våre fremste diktere har skrevet.



Mors gode råd

Og ikke putt
erter i nasen
mens eg er borte!
sa mor vår og gjekk

Det hadde vi aldri tenkt på før, så 
det gjorde vi


Marit Tusvik

Jeg har bladd litt i boken nå og lest noen flotte dikt,jeg ser frem til å sette meg ned med denne herligheten av en diktsamling å lese både kjente og kjære dikt og oppdage noen nye.


 Kom og bli med på denne utfordringen du også, og her ser du hvordan du blir med


  • Lag et innlegg om boken på bloggen din, har du ikke blogg så fortell gjerne om boken i kommentarfeltet under her.
  • Link til mitt innlegg  
Inspirasjon til denne spalten har jeg funnet på den engelske bloggen Books for Company


15 kommentarer:

  1. så utrolig gøy det hørtes ut med sånt bokmøte :D

    diktsamlingen virker flott, lo godt når eg leste mors gode råd hee hee ...

    forresten så kjøpte eg svane søstrene i går og er godt i gang med lesingen :D den er jo bare sååå fin :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,sant den er?? Gleder meg til å lese videre i den. Bokmøte var kjempegøyt å være med på:-)Jeg leser ikke mye dikt men denne samlingen er bare fin og en nydelig innbinding på den. Ønsker deg en toppers dag videre:-)

      Slett
  2. Så flott bok på vent.) Leser nesten ikke dikt, men denne fikk jeg litt lyst å se nærmere på:) Takk for tips og kos deg med boken:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Leser fint lite dikt selv,denne fikk jeg tilsendt fra forlaget og den har en nydelig innbinding. Ønsker de en super Tirsdag:-)

      Slett
    2. Ikke dumt å utvide sin lese horisont:) Kunne trengt det selv:)

      Slett
    3. Nei,det er absolutt kjekt å utvide horisonten litt:-)

      Slett
  3. Ååå, bokmøte høres helt herlig ut! Så gøy at du fikk være med på det :) Og flotte dikt er heller ikke feil, kos deg med boken kjære Beathe :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det,kjære Anette:-) Bokmøte var kjempekjekt å være med på. Leser lite dikt men denne samlingen virker fin og den hadde et nydelig cover. Ønsker den en toppers dag:-) Klem

      Slett
  4. Har lest lite dikt, men bokmøte høres supert ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bokmøte var helt topp å være med på:-) Leser ikke mye dikt jeg heller, men tenkte jeg skulle endre litt på det. Ønsker deg en toppers dag:-)

      Slett
  5. Jeg var også på bokmøte til V&B og det var utrolig trivelig.:)
    Har også mange bøker på vent og den lista blir lenger dess mer gode bøker man leser om....og skaffer seg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det var veldig kjekt:-) Koselig at du ble med på boken på vent!Ja, listen begynner å bli så lang at jeg tør nesten ikke nevne antall lengre, og verre blir det sikkert ut over høsten for det er mye bra som kommer.

      Slett
  6. Hørtes både givende & morsomt ut å være på bokmøte:) Og takk for bok og te! Ble kjempeglad for begge deler, snille deg:) Boka du venter på virker også helt nydelig, er alltid svak for diktsamlinger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var veldig moro å få være med på det:-) Så kjekt at det har kommet frem, håper du liker Pukka te:-) Ser veldig frem til å sette meg ned med denne diktsamlingen:-) Ha en kjempefin kveld!

      Slett
  7. Blir morsomt å se hvilke titler du har notert deg etter gårsdagens bokmøte. Mine betraktninger kommer i morgen!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen før du går