torsdag 9. august 2012

Boktema hos Anette - In My Mailbox


I dag er det kun en uke igjen til skolestart og jeg må innrømme at jeg gleder meg til hverdagen begynner igjen. Men nå var det ikke min lengsel etter hverdag jeg skulle bable om akkurat nå. Det er Torsdag og dagens Boktema hos Anette har tittelen "In My Mailbox". Her skal man presentere bøker som har havnet oppi postkassen, enten som resultat av at en har gått helt amok i en nettbokhandel eller at en har vært heldig å fått en bok  eller to i gave! Det kan også være dine skumle planer om den neste bokpakken som kommer din vei.

Denne ble jeg veldig nysgjerrig på etter å ha lest om den hos forfatterfruen Karen og den havnet rett på listen over Fremtidige favoritter.

Fuglehotellet
  

Etter et langt og tungt liv som arbeidskar på aluminiumsverket, dør Bår Meldal og etterlater seg et uklart ettermæle. Fem år senere reiser barnebarnet Tor tilbake til Øra for å ta seg sommerjobb på Verket og bo hos bestemora Lily, enken etter Bår. Tor sitter med følelsen av at han aldri fikk lære bestefaren ordentlig å kjenne, og han ønsker klarhet i hva som egentlig skjedde den kvelden Bår døde. Sommeren på Verket skal vise seg å bli utfordrende på flere måter, og Tor må kjempe for å klare seg i det tøffe miljøet. Samtidig tegner fortellingene til Bårs tidligere kolleger og venner et stadig mer komplekst bilde av bestefaren. Et bilde Tor gradvis blir tvunget til å forholde seg til, selv om han ikke alltid liker det han ser. Romanen er basert på forfatterens egne opplevelser. 

Denne var jeg så heldig å få tilsendt med en hilsen i fra forfatteren, har begynt på den og jeg må bare si at dette lover veldig bra! Et ord og du er hekta!

En annen bok som jeg har fått i gave denne uken er Ida Løkås sin bok og den fikk jeg fra Schibsted forlag.

Det fine som flyter forbi

Little Venice, London. 14 år gamle Jamie vokser opp på feil side av elva. «Ingenting skjer her», tenker han, men det er ikke sant. I løpet av noen dirrende varme sommeruker må Jamie ta dramatiske og voksne valg.
  
Denne boken er jeg veldig spent på og gleder meg til det blir dens tur til å bli lest!


De to neste bøkene har jeg bestilt den siste uken men de har ikke dukket opp i postkassen min helt enda...

 Middagen


Fire mennesker. Én middag. Én rystende hemmelighet. Rundt et bord på en dyr restaurant sitter to par: Paul og Claire, og Serge og Babette. Aperitiffen kommer på bordet, stemningen virker god, men Paul er nervøs. Han har nemlig oppdaget at tenåringssønnen og nevøen skjuler en helt forferdelig hemmelighet. Spørsmålet er om Paul skal fortelle de andre tre det han vet. Men det viser seg at det er flere rundt bordet som har noe å skjule. Og etter som middagen skrider fram, blir den ene nervepirrende episoden etter den andre rullet opp - helt til den rystende sannheten går opp for leseren. 

Denne har jeg vel hørt delte meninger om, men jeg tar sjansen på at den er noe for meg!


Brente skygger


Hiroko Tanaka står på en veranda i Nagasaki. Det er den 9. august 1945, hun er 21 år gammel og dypt forelsket i mannen hun skal gifte seg med, Konrad Weiss. Plutselig blir verden hvit foran øynene på henne ? Brente skygger er et gripende drama som krysser generasjoner, kulturer og kontinenter.

Denne har jeg hatt på ønskelisten min lenge og når den kom på salg til 50,- kr for innbundet utgave var det ikke noe å lure på.

Det er mange bøker jeg har lyst på og jeg er nesten daglig på bokjakt i nettbokhandelen. Om jeg skal tippe min neste bokpakke så tror jeg den blir seende slik ut.

 Jeg har ikke tenkt å få med meg orginalene men derimot denne parodien kunne jeg tenkt meg

Fifty shames of grey


Inspired by the overnight million-copy bestseller Fifty Shades of Grey comes Fanny Merkin's shrewd, laugh-out-loud funny and romantic parody.

Den neste boken har jeg blitt nysgjerrig på etter å ha lest om den  både hos Anette og Anja

Undead and Unwed


After being killed in a car accident, fashion savvy Betsy Taylor becomes one of the undead and, with the help of her newfound friends, the lure of designer shoes, and a sexy vampire, must destroy a dark enemy and fulfill her destiny as the prophesied vampire queen.


Dette er de bøkene som har funnet veien eller skal finne veien til min bok-tørste postkasse denne uken.

Har du bøker som har dumpet oppi postkassen  din denne uken, i så fall hvilke?



28 kommentarer:

  1. Å vente på en glede er også en glede...er det noe som heter. Ser ut som du har mye bra lesing i vente :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt sant Lene og det var fine ord:-) Ønsker den en fin Torsdag:-)

      Slett
  2. Wow,så mange flotte bøker! Knallbra innlegg, klem fra Anette :)

    SvarSlett
  3. Her var det mye spennende på vent, Beathe :) Fifty Shames of Earl Grey vil jeg også lese, samme med Undead og Unwed. Sistnevnte har jeg forsøkt meg på tidligere på lydbok, men akkurat der og da falt den ikke helt smak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei,det er ikke alltid alt faller i smak,hadde nesten vært rart om en likte absolutt alt.Uansett så er det kjekt å ha bøker på vei:-)

      Slett
  4. Her har du nok mye å glede deg til, tenker jeg! :)

    SvarSlett
  5. Så glad jeg ble for å høre at du allerede er hekta på Fuglehotellet! Kjempestas:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det var ikke vanskelig å bli det!Den blir nok lest ferdig en av dagene:-)

      Slett
  6. Jeg gleder meg også til å lese "Det fine som flyter forbi". Parodien på Fiifty Shades er sikkert morsomt, men jeg kjenner at jeg må ha en liten pause fra tanken på de bøkene. Blir spennende å lese hva du synes :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg begynte påvidt på "Det fine som flyter forbi" i natt, så den gleder jeg meg til å lese ferdig. Kan godt forstå at du må ha liten pause fra de bøkene nå.

      Slett
  7. Så bra at jeg har klart å inspirere til bokkjøp! Har akkurat bestilt de to neste bøkene i serien Undead, gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,ikke sant? Jeg så det inne hos deg nettopp;-) Disse skal jeg skaffe meg!

      Slett
  8. Her var det mye spennende, og så morsomt å få boka til Tiger Gartè med hilsen :-) Kos deg masse med bøkene, Beathe!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg gjøre,Silje:-)Ja, det var veldig koselig det og boken virker veldig bra, så den blir nok verd å få med seg!

      Ha en fin ettermiddag:-)

      Slett
  9. Veldig mye spennende her ja! Etter alt jeg har lest om Fifty Shades of Grey har jeg også ganske lyst til å lese Fifty Shames of Earl Grey (jeg tror ikke jeg kommer til å takle originalen).

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe,nei,skal i hvertfall få med meg parodien først så får jeg se!

      Slett
  10. Ja, nå er det ikke lenge til skolestart for meg også! Spent er jeg på dette som jeg nærmest har kastet meg ut i...
    Mange bøker til postkassen din :) Jeg leste også om Tiger Carté hos Karen og synes det var en herlig historie om de to, fikk lyst til å lese noen av bøkene hans. Og parodien Fifty shames of grey kunne jeg godt tenke meg å lese!

    Tenkte forresten å lage et innlegg til boktemaet, men har ikke kommet så langt ennå :)

    SvarSlett
  11. Du går spennende tider i møte du da:-) Syntes dere er flinke som setter dere på skolebenken igjen,med jobb og familie ved siden av.Gjorde det selv når han minste var liten og det er jammen meg ikke bare bare.
    Ja,det var en herlig historie hun fortalte der og jeg har begynt på boken og den virker veldig lovende:-)
    Da er jeg spent på hvilke bøker som har eller skal finne veien til postkassen din i nærmeste fremtid:-)
    Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er spennende, men også med en viss engstelse siden det er så lenge siden jeg satt på skolebenken...

      Men romaner må jeg lese uansett så noen vil dumpe ned i postkassen eller rett og slett bli med meg hjem fra en bokhandel :)

      Slett
    2. Ja,det er nok ikke bare bare å sette seg på skolebenken igjen. Du må ha masse lykke til og så satser vi på en omtale fra deg i ny og ne.

      Slett
  12. Så mange flotte bøker Beathe!:) Hehe, har også bestilt "Brente skygger", er spent på den:) "Fuglehotellet" er jeg også veldig nysgjerrig på, så den gleder jeg meg til å høre mer om. Liker du den, så vet jeg jo at den må jeg jo bare få tak i:)Kos deg masse med bøkene!:) Ha en fin kveld!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi har litt lik smak når det gjelder bøker tror jeg:-)Når det gjelder "Fuglehotellet" har jeg begynt på og kommet et godt stykke på vei og det er absolutt fortellerkunst:-) Tusen takk for tilliten,Isabella:-)
      Ønsker deg også en fin kveld:-)
      klem

      Slett
  13. Brente Skygger og Middagen er to av mine store favoritter fra siste året. Gled dere til god litteratur. Ellers har jeg slått av bokbrytern en liten stund - må ha lesepauser noen ganger for å konsentrere meg om å skrive litt isteden.
    Hilsen Ellen som for tiden leser "OM" bøker istedenfor "I" bøker :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg enda mer til disse skal bli lest. Klart en må ta litt pause innimellom,det må jeg også gjøre.Nå som barna er kommet hjem fra ferie hos faren så blir det lest mye mindre, kun litt på sengen om kvelden. Det blir litt bedre når de begynner på skolen igjen neste uke. Lykke til med skrivingen,Ellen:-)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord om du har vært her inne, da blir jeg kjempeglad!