tirsdag 17. juli 2012

Boken på vent (7): Cafè Sorgenfri

Hver Tirsdag kommer jeg til å poste et innlegg her på bloggen min hvor jeg skal skrive om en bok jeg har veldig lyst til å lese,eller som har vært  meningen å lese en stund. Dette er for det meste bøker som har blitt stående i bokhyllen  en god stund, men ikke nødvendigvis. Det kan være en bok som ble kjøpt for mange år siden eller kanskje i forrige uke. Dette er en spalte som du gjerne må bli med på.

Denne uken falt valget på "Chick-lit" boken Cafè Sorgenfri av Lolly Winston som har stått i hyllen fra i fjor en gang. Jeg tror ikke jeg leste noe som helst om boken og gikk kun etter coveret ( måtte finne en bok for jeg fikk et av de "berømte" gavekortene)


Sophie Stanton er bare trettiseks år gammel da mannen hennes, Ethan, dør av kreft. Hun prøver å dempe sorgen med trøstespising av Oreokjeks og vafler, men livet som enslig enke omgitt av familieidyll i en forstad blir snart for tungt for henne. Hun bestemmer seg for å flytte til en liten småby i Oregon, hvor hun etter en del mislykkede jobbforsøk finner sitt kall i baking. Etter hvert åpner hun et bakeri, godt hjulpet av sine nye venner Ruth og Chrystal.
Noen sammenligner denne boken med Marian Keyes sine bøker, nå har ikke jeg lest noe av henne før men jeg har hørt mye fint om bøkene til M K , så kanskje denne burde snike seg inn som en sommerlesingsbok?!
Noen som har lest denne boken?



 Kom og bli med på denne utfordringen du også, og her ser du hvordan du blir med

  • Lag et innlegg om boken på bloggen din, har du ikke blogg så fortell gjerne om boken i kommentarfeltet under her.
  • Link til mitt innlegg  
Inspirasjon til denne spalten har jeg funnet på den engelske bloggen Books for Company


 

12 kommentarer:

  1. Jeg liker veldig godt "Chick-lit" bøker. Så denne må jeg skrive ned. Skal lage et innlegg på bloggen i løpet av dagen. Neste uke er jeg på Kos, så da må jeg hoppe over en tirsdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker Chick lit godt jeg også og kjenner jeg begynner å glede meg til å ta fatt på denne. Ha en fin Tirsdag Lene:-)

      Slett
  2. Denne boken har jeg ikke lest, men liker godt coveret (jeg går ofte etter coveret selv) og det høres ut som fin sommerlektyre.
    Som Lene blir også jeg borte de neste to ukene, reiser i morgen til varmere strøk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres deilig ut å kunne forflytte seg sørover. Dere må ha riktig god tur:-)

      Slett
    2. Takk for det, skal bli herlig :)

      Slett
  3. Jeg har heller ikke lest denne boka, men den virker interessant. Noterer den på "ønskelista". ;)
    Idag har jeg allerede postet et innlegg - om en bok jeg har lest... Får bli med en annen tirsdag. :)
    Fortsatt god sommer og god bok!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det:-) Koselig om du hadde blitt med en annen gang. Her er det lite som minner om sommer, blir mest regn og atter regn. Men boklesing blir det uansett vær. Ha en god sommer du også:-)

      Slett
  4. Denne frista meg også; noteres bak øret!

    SvarSlett
  5. virker som en fin bok :) takk for tipset

    SvarSlett
  6. Så flott bok du har valgt deg:) Ble nysgjerrig på den, så gleder meg til å høre din mening om den:)Var dessverre for opptatt til å være med på "Boken på vent" denne gangen:) Så bra du skal på treffet forresten, ble så glad når jeg så det på facebook:) Da kan det hende vi sees til høsten:) Ønsker deg en fin dag Beathe og kos deg videre:) Klæm!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen før du går