tirsdag 10. juli 2012

Boken på vent # 6: Det virkelige folket av Marlo Morgan

Hver Tirsdag kommer jeg til å poste et innlegg her på bloggen min hvor jeg skal skrive om en bok jeg har veldig lyst til å lese,eller som har vært  meningen å lese en stund. Dette er for det meste bøker som har blitt stående i bokhyllen  en god stund, men ikke nødvendigvis. Det kan være en bok som ble kjøpt for mange år siden eller kanskje i forrige uke. Dette er en spalte som du gjerne må bli med på.
Denne uken har jeg valgt meg en bok som jeg ble anbefalt i fjor sommer og som jeg følte ikke kom  fort nok hjem i bokhyllen min der den hørte hjemme, men nå 1 år senere står den fremdeles der, like ulest som den var i fjor.





Det virkelige folket er  den eventyrlige beretningen om en kvinnelig amerikansk leges opplevelser i den australske villmarken. Uten å ane hva hun går til, legger hun ut på noe som viser seg å bli en fire måneder lang vandring gjennom brennhet ørken sammen med en aborigin-stamme som kaller seg "Det virkelige folket". De gir henne etter hvert tilgang til hemmeligheter som ingen utenfor stammen tidligere har fått del i: en nærmere 50 000 år gammel kulturs visdom. - Det blir en utrolig reise, både på det indre og ytre plan.

Historien virker veldig fascinerende og jeg gleder meg til å lese den,det er ikke så store boken heller, kun  litt over 170 sider. Så det burde være gjort på en ettermiddag å lese den!



 Kom og bli med på denne utfordringen du også, og her ser du hvordan du blir med


  • Lag et innlegg om boken på bloggen din, har du ikke blogg så fortell gjerne om boken i kommentarfeltet under her.
  • Link til mitt innlegg  
Inspirasjon til denne spalten har jeg funnet på den engelske bloggen Books for Company


10 kommentarer:

  1. Åååå den har jeg lest, for evigheter siden. Du har mye å glede deg til, en uforglemmelig reise gjennom et stort landskap. Senere skrev hun en slags oppgølger, men den var ikke av helt samme kaliber etter hva jeg husker.
    Jeg er 50 sider inne i "vannmelon, fisk og bibel" koser meg. Etterpå ligger "Bølle på døra" av Jennifer Egan klar på vent. Den har røtter i pønkrockens California og vant pulitzer-prisen i 2011. Ser veldig lovende ut. Gleder meg til den. Men nå må jeg forte meg over i sofaen og lese noen sider før kvelden spiser meg opppppppppppppp. :-))))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmmm,kanskje jeg må ta å begynne på den nå...?Så bra du kose deg med den boken," Bølle på døren" må jeg ta å sjekke opp tydeligvis. Ha en fin kveld/ natt og kos deg med lesingen!

      Slett
  2. Ja, dette høres ut som en fascinerende historie!
    Håper du deler ditt syn på den etter at du har lest den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det håper jeg også og nå jeg nå kom over denne boken her igjen så fikk jeg lyst til å lese den med det samme. Ha en fin dag:-)

      Slett
  3. Denne boka hørtes veldig spennende ut, Beate! Håper den innfrir forventningene :) Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det håper jeg også. Ha en fin dag du også:-)

      Slett
  4. Ser fram til bokomtalen din! Jeg er svak for Australia og handlinger lagt til dette kontinentet. Håper den blir bra, for da kaster jeg meg rundt ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er spent på denne boken og skal gi den en lyd med det samme den er lest ferdig:-)

      Slett
  5. Nå husker jeg bedre: Den neste boka hennes het "Message from forever" Hvis dere liker den første, må dere lese denne også hvor vi følger et tvillingpar som blir tatt til fange og deres skjebne videre. Det finnes også en film "rabbit-proof fence" som viser hvordan australske myndigheter nesten opp til våre dager behandlet og forsøktke å utrydde auboriginerne... filmen så jeg nå for noen dager siden da den tilfeldigvis dukket opp i "min filmveren" Jeg anbefaler både bøker og film. :-) Hilsen fra den fortsatt bloggløse Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære bloggløse Ellen:-) Tusen mange takk for info, da skal jeg hive meg rundt og sjekkde dette ut om jeg liker denne boken, noe jeg tror jeg kommer til å gjøre for har bare hørt positivt om den:-) Det høres jo veldig spennende ut dette her:-)

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen før du går