mandag 9. juli 2012

Bokanmeldelse - Anrop fra en Engel av G.G.Musso

Forlag:Pantagruel
Orginal tittel:L`appel de l`ange
Norsk tittel:Anrop fra en Engel
Forfatter:G.G. Musso
Oversatt til norsk av:Mette I.Gudevold
Utgitt:2012
Sideantall:425
Format:Innbundet
Utfordring: 100 bøker på 1 år
Kilde:Leseeksemplar fra forlaget

Litt om forfatteren
 Forfatteren  Guillaume George Musso er født i 1974, har bodd i både Frankrike og USA. Han har tidligere skrevet romanene "Etterpå" og "Papirpiken". Bøkene hans er solgt over 11 millioner i Europa og oversatt til over 30 språk.







Litt om boken

Ved en tilsynelatende tilfeldighet dulter Jonathan og Madeline borti hverandre på Kennedy Airport i new York. Det korte sammenstøtet ender med at de forveksler mobiltelefon, og før de oppdager det, er Madeline i Paris og Joanathan i San Francisco.
På hver sin side av jordkloden gir de etter for nysgjerrigheten og utforsker hverandres telefoner. Det kommer som et sjokk for dem begge da det biser seg at livene deres er forbundet med en hemmelighet de trodde var begravd for alltid. Unge Alice har spilt en rolle i livene deres,totalt uavhengig av hverandre...( fra baksiden av boken)
Smakebit fra side 90
 Litt mot sin vilje begynte den unge kvinnen å bli mer og mer fascinert av Lempereur fra den gastronomiske scenen. Hvordan kunne en så ung mann som var så berømt, og som var en ener i sitt fag, velge å snu ryggen til alt han hadde skapt fra den ene dagen til den andre?

 Min mening om boken

Når jeg satte meg ned med denne boken hadde jeg ganske høye forventinger fordi jeg likte den forrige boken hans veldig godt og jeg tar ikke i om jeg sier at forventningene mine ble så til de grader innfridd. Denne boken har det meste,det er masse forviklinger og en passelig dose kjærlighet i tillegg til mye spenning,den passer med andre ord også til dem som er kriminteressert.

Hvilke forventninger kunne man ha til fremtiden når utgangspunktet var så elendig? hvordan var det mulig å vokse opp i denne verden av narkomane og hjernedøde skapninger uten å ha blitt sprø selv?
Kanskje du har stukket av likevel? undret Madeline og så på bildet av Alice. Kanskje du reiste fra dette stinkende hølet der du utelukkende vasset i menneskevrak? Kanskje orket du ikke mer denne sløve moren din som ikke engang kunne fortelle deg hvem faren din er?

Jeg ble hektet fra første side og hadde problemer med å legge boken fra meg,bare for ett øyeblikk.Jeg måtte vite hvordan det skulle gå med Jonathan og Madeline,kom de til å treffe hverandre igjen og hvem er denne mystiske unge jenten ved navn Alice? Boken inneholder ingredienser som blomster og gastronomiske smaksopplevelser,hvor noen lager dikt til sin hjertes utkårede mens andre lager nye dessertoppskrifter inspirert av sin kjærlighet.Det er bare å la seg forføre for G.G.Musso har klart det igjen.




TERNINGKAST




10 kommentarer:

  1. Har lest om denne boken på en annen blogg også, og allerede satt den opp på boklisten min.

    SvarSlett
  2. Husker denne boken både fra din bokryggpoesi og fra en annen blogg - liker historier om parallelle liv og skjebnemøter. Takk for fin smakebit : )

    Fortsatt god mandag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det dez:-) Denne boken kan jeg absolutt anbefale. Ha en fin Tirsdag:-)

      Slett
  3. Spennende... Må vel inn på ønskelista denne også, da!

    Nyt dagen og uka :o)

    Fra Berit som ikke får logget seg på Googlekontoen i dag..

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne bør du få lest en gang og den siste delen av boken var veldig spennende:-) Ønsker deg en fin uke Berit:-)

      Slett
  4. Denne boken har jeg lest om ett eller annet sted, i positive ordelag, så den bør jeg nok få med meg ja!
    Fin omtale :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, denne kan jeg anbefale deg, mye spenning i den også. Ønsker deg en fin dag:-)

      Slett
  5. Jeg har hørt om mye positivt om GG Musso, og denne boka høres spennende ut. Takk for en fin omtale. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lest papir-piken av GG musso og den likte jeg veldig godt, har den første boken hans også stående ulest så jeg forstår ikke helt hva jeg venter på. Bøkene hans er veldig gode! ha en fin Tirsdag Ann kristin

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen før du går