lørdag 2. juni 2012

Bokbrunsj # 6


Dagens brunsj- meny:

*Kylling
*Salat
*Creme Frache
*Pepsi max

Boken "Der jorden reiser seg" av Anuradha Roy, har ikke kommet så langt i den enda men dette virker lovende og på baksiden står det følgende...

For å legge en stor sorg bak seg flytter Maya til en liten landsby ved foten av Himalaya. På dagtid underviser hun ved en klosterskole, og om kvelden hjelper Maya den sjarmerende og beleste Diwan Sahib med en biografi han skriver på. Maya knytter tette bånd til den unge nabojenta Charu. Litt etter litt får Maya en ny tilværelse på fote, og livet gir igjen mening. Da hun møter fjellføreren Veer, oppstår det sterke følelser. Idyllen i den lille landsbyen og framtiden til den kristne skolen, som er Mayas nye verden, trues når en maktsyk byråkrat starter en lokal valgkampanje samtidig som en sterk hindunasjonalistisk bevegelse blomstrer opp. Dette splitter naboer og venner. Maya må konfrontere bitre og vonde sannheter om de som står henne nær.

Med dette ønsker jeg  dere en fin Lørdag!


10 kommentarer:

  1. Nå vart jeg litt sulten...har glemt å spise frokost (romle romle), så dette så jo berre lækkert ut Beathe:) Kos deg med boken, gleder meg også til å lese den:) Ha en super duper helg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du har fått i deg noe mat og drikke nå! Maten var kjempegod den:-) Ønsker deg en supeduper lørdagskveld:-)

      Slett
  2. Nydelig brunsj ser det ut som :) Ha en herlig dag, stoooor klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dagen har vært herlig selv om jeg ikke har fått lest så veldig mye. Ha en koselig lørdagskveld:-)

      Slett
  3. Ser ut som du hadde en fin brunsj. Boken høres spennende ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Boken virker veldig bra. Ønsker deg en fin kveld:-)

      Slett
  4. den boken er bare helt fantastisk :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Den virker veldig lovende så jeg gleder meg til å lese videre:-)

      Slett
  5. Så ut som en god brunsj:) Boka virket fin også:)
    SV;Takk Beathe:) Morsomt å få lest en del bøker iløpet av måned:) Er mange fine jeg vil lese,men dessverre er jeg ikke den som leser super duper fort:) Jeg bruker et bilderedigeringsprogram som heter "Photoscape" og den kan du laste ned gratis fra (http://download.cnet.com/PhotoScape/3000-2192_4-10703122.html?tag=mncol;1 ).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,den er bra, er ikke helt ferdig emd den enda..men jeg satser på i løpet av dagen.Tusen takk for link.

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen før du går