lørdag 26. mai 2012

Fremtidige Favoritter # 10: - Sommerlektyre 2012

Da har vi allerede kommet frem til den aller siste Fredagen i Mai måned og snart skriver  vi Juni. Det er tid for fremtidige favoritter som er en ukentlig spalte fra bloggen BOKELSKERINNEN. Det hele går ut på å fortelle om bøker som du er spent på, gleder deg til osv, enten det er helt nye bøker som skal utgis eller det er uleste bøker i bokhyllen.
I dag skal jeg ta for meg litt sommerlektyre, noen av dem har jeg allerede i bokhyllen, andre skal jeg kjøpe. Jeg skal ta oppfølger-temaet en annen gang, håper det er greit.


PS. Jeg elsker deg

 PS: Jeg elsker deg! er en hjertevarm historie om ekteskap, vennskap og hvordan kjærligheten kan være så sterk at den kan snu det knusende tapet ved et dødsfall om til en ny begynnelse i livet. En historie som vil røre deg til bøttevis av tårer og massevis av latter. 

Dette er forfatterens debut-roman og den er som dere sikekrt vet filmatisert, jeg likte filmen men jeg har hørt mange si at filmen er så langt unna boken at mange ikke tror at filmen er basert på denne boken i det hele tatt. Jeg er spent på denne boken, jeg DIGGER jo bøkene til denne forfatteren som dere sikkert har fått med dere. Når jeg har lest denne så er det ikke flere oversatte bøker  av Cecelia Ahern igjen som jeg ikke har lest...

Demonenes by ( bok 1 )

Clary blir vitne til et mord på ungdomsklubben Pandemonium. Men når hun skal melde fra om drapet er liket borte. Morderne, som kaller seg Skyggejegerne, er usynlige for alle andre enn henne. Rett etter forsvinner moren til Clary. Hun blir angrepet av en demon og dradd inn i Skyggejegernes verden, hvor den vakre og farlige Jace står i sentrum. Hvorfor blir hun angrepet av demoner? Hvem er egentlig moren hennes? Og hvordan skal hun få henne tilbake? Clary lærer snart om en mystisk og farlig verden hun ikke ante eksisterte. 


Den tause byen ( Bok 2 )

I Den tause byen blir leserne ledet tilbake til New Yorks mystiske underverden, hvor kjærligheten er farlig og streben etter makt er dødelig. 16-årige Clary Fray ønsker bare at livet skal bli normalt igjen. Men fortiden hjemsøker henne. For å hjelpe moren må hun komme i kontakt med Valentin, den ondskapsfulle og uberegnelige skyggejegeren som er faren hennes. Jace vil gjerne hjelpe, men sliter med å akseptere Clary og den nye familien. Klarer Jace å ta det riktige valget? Og kan Clary kontrollere følelsene sine for den uoppnåelige Jace?

Jeg skal som dere ser lese litt ungdomsbøker i løpet av sommeren og siden jeg ikke har lest noe av forfatteren før så er jeg veldig spent på disse.


Munken som solgte sin Ferari
 
Den middelaldrende stjerneadvokaten Julian Mantle er dypt ulykkelig og klapper sammen under et rettsforhandlingsmøte. I steden for å dø legger han kursen mot helt andre horisonter. Boka forteller historien om den tidligere advokatens oddysé som ender i en landsby høyt oppe i Himalaya, hos vise og fredfylte munker som lever etter evigunge prinsipper og tidløse teknikker som ser ut til å frigjøre både sinnet, kroppen og sjelen.

Denne har jeg ønsket meg lenge og endelig fikk jeg sumlet meg til å bestille den.
Hadde planer om å ta enda flere bøker med denne gangen , men tiden har rett og slett ikke strukket til i dag. Sånn er det bare av og til!

Ha en fin pinsehelg alle sammen og har du noen fremtidigee favoritter og har lyst til å være med så kan du melde deg på her.





4 kommentarer:

  1. Jeg anbefaler City Of Bones på det sterkeste, begge seriene til Cassandra Clare er fantastiske fantasy bøker!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tipset,Sindre! Da skal jeg sjekke ut det:-)

      Slett
  2. Gled deg til PS: Jeg elsker deg,den er så fin! Ellers så har jeg også City of Bones og oppfølgeren i hylla, men jeg har ikke lest dem forløpig. Jeg har hørt mye bra, så jeg ser frem til å lese hva du synes.

    Kos deg i pinsen, Beathe:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må tydeligvis sjekke ut City of Bones skjønner jeg, gleder meg veldig til PS: jeg elsker deg. Kos deg i pinsen og lykke til med eksamensforberedelsene Silje:-)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord om du har vært her inne, da blir jeg kjempeglad!